Výhody každodenního cvičení jógy

null

Jóga se z Indického poloostrova, kde před staletími vznikla, rozšířila a stala se jednou z nejpopulárnějších psychofyzikálních wellness praktik na světě. Jóga, disciplína mající kořeny v hinduistických, buddhistických a tantrických tradicích, usiluje o harmonii těla a mysli, schopnost být v rovnováze a o poznání sebe sama. Je to opravdový všelék pro mysl a tělo, který – pokud se provádí pravidelně – výrazně zlepší kvalitu života.

Objevte některé z důležitých výhod jógy v našem článku! Tak na co čekáte? Odhodlejte se ke zdravé změně životního stylu!

  • Nedávné studie provedené Perelmanovou lékařskou fakultou Pennsylvánské univerzity a zveřejněné v Časopise klinické psychiatrie (orig. název Journal of Clinical Psychiatry) ukazují, že neustálé cvičení jógy (zejména s jogínským dýcháním nebo pránájámou) potlačuje příznaky úzkosti a mírné deprese. Řízené dýchání se může stát životaschopnou alternativou k lékové terapii, která zvyšuje hladinu serotoninu v těle a snižuje stresové hormony.
  • Mezi nejzjevnější výhody jógy patří zvýšená flexibilita spolu se svalovým napětím, faktory, které – při stále sedavějším životním stylu, kdy si lidé zvykli na špatné držení těla při používání chytrých telefonů a počítačů – pomáhají předcházet bolestem zad.
  • Jóga zahrnuje nízkokalorickou vegetariánskou stravu s nízkým obsahem cukru. Tato dieta podle výzkumu publikovaného ve specializovaném časopise Péče o diabetes (orig. název Diabetes Care) stabilizuje hladinu cukru v krvi a působí proti cukrovce 2. typu.
  • Jak ukazuje studie Univerzity Illinois, 20 minut jógy denně prospívá kognitivnímu systému, zvyšuje paměť a schopnost soustředit se.
  • Jelikož jóga zahrnuje různé pozice, pomáhá udržovat kardiovaskulární systém v dobrém zdravotním stavu, zpomaluje srdeční frekvenci a snižuje krevní tlak.
the way you live

See Also

Newsletter